Dzień Języków Obcych

26 września został ustanowiony przez Radę Europy Europejskim Dniem Języków Obcych. Z tej okazji my także obchodziliśmy Dzień Języków Obcych , a właściwie Ty(Dzień) Języków, gdyż praktycznie przez cały tydzień 25-29 września w klasach młodszych oraz starszych odbywały się okolicznościowe lekcje kulturowe, odwiedził nas znakomity gość Pani Olga Bagińska-Shinzato – wykładowca języka portugalskiego w normie brazylijskiej na Uniwersytecie Warszawskim, ogłoszono konkurs języka niemieckiego i angielskiego, a na języku niemieckim prowadzono dyskusje oraz gry językowe.

Pani Olga Bagińska-Shinzato podzieliła się z klasami starszymi swoją ogromną wiedzą na temat języka i kultury Brazylii. Spotkanie z Panią Olgą, która jest tłumaczką, znawcą literatury, muzyki i kultury brazylijskiej było dla naszych uczniów niesamowitym doświadczeniem dzięki, któremu poszerzyli swoje horyzonty kulturowe.

W ramach szkolnych obchodów ogłoszono konkurs językowy. Uczniowie klas I-VIII w ramach konkursu przygotowali prace plastyczne w formie LAPBOOKÓW. Tematem prac były: Holidays in the UK, a w wersji niemieckojęzycznej Feiertage in Deutschland. Kolorowe, pomysłowe prace uczniów zdobią szkolny korytarz, wzbudzając zainteresowanie i zachwyt.

W klasach 7 i 8 na języku niemieckim w trakcie lekcji okolicznościowej przeprowadzone zostały dyskusje, czy warto uczyć się języków obcych oraz została przeprowadzona gra, podczas której rywalizowały grupy uczniów, wykazując się wiedzą na temat krajów niemieckojęzycznych.

Na języku angielskim klasa 1 A poznawała nazwy różnych narodowości oraz państw. Klasa 2 A zgłębiała obchody jesiennego festiwalu tzw. Bonfire Night, inaczej Nocy Guy’a Fawkes’a. Klasa 5A pracowała w grupach nad tekstami o angielskich świętach Halloween, Diwali oraz Bonfire Night po to, aby potem wymienić się informacjami o wyżej wymienionych świętach. Klasa 6B także pracowała w grupach nad tekstem o dwóch ważnych miejscach w USA i UK tj. o Waszyngtonie i Pałacu Buckingham.

Tymczasem klasa 7B słuchała tekstu o stolicy USA Waszyngtonie i uzupełniała w grupach quiz na podstawie wysłuchanego tekstu.

Praktycznie we wszystkich klasach młodszych i starszych na języku angielskim rozwiązywano interaktywne quizy i ćwiczenia.

Nasi uczniowie z pewnością będą z szacunkiem podchodzili do dorobku kulturowego, obyczajowego i społecznego innych krajów, a ich zaangażowanie w konkursach, quizach i lekcjach okolicznościowych pokazuje ich motywację do uczenia się języków obcych.

Joanna Skrzypek i Dorota Piwowar