Dni kultury w szkole

garnitur

W dniach 20 – 27 marca w naszej szkole obchodziliśmy DNI KULTURY pod hasłem „Z kulturą na co dzień”. Celem projektu było propagowanie zasad kulturalnego zachowania w sytuacjach dnia codziennego, podkreślenie szacunku dla języka polskiego, uświadomienie uczniom konieczności dbania o czystość i poprawność języka, rozwijanie sprawności komunikacyjnej uczniów oraz rozbudzenie zainteresowania sztuką – teatrem, muzyką klasyczną, malarstwem itp.

Każdy z poszczególnych dni tygodnia przebiegał pod innym hasłem i koncentrował się wokół innego zagadnienia. Pierwszy dzień nazwaliśmy „Dniem młodego twórcy”. Gimnazjaliści z klas drugich prezentowali swoje projekty gimnazjalne, które wzbogaciły naszą wiedzę między innymi o twórczość Pabla Picassa czy o rozwój stanu szlacheckiego w Polsce.

Dzień drugi to „Kultura na co dzień, czyli jak obycie ułatwia życie” Uczniowie poznawali podstawowe zasady savoire vivre oraz wysłuchali recytracji wierszy laureatów etapu gminnego konkursu „Warszawska Syrenka”.

Dzień trzeci to „Dzień kultury słowa” Jednym z centralnych punktów tego dnia było spotakanie z autorką powieści historycznej panią Katarzyną Maludy. „Mundurek i garniturek” to hasło czwartego dnia, w którym dla podkreślenia wagi odpowiedniego stroju na różne okazje wszyscy uczniowie ubrali się na galowo. Było elegancko i sympatycznie.

W „Dniu porawnej polszczyzny” zadaniem uczniów było zwracanie uwagi na używanie form grzecznościowych, eliminowanie wulgaryzmów i dbanie o kulturę języka. W tym dniu mieliśmy przyjemności obejrzeć również pantonimę pt. „Stworzenie świata” w reżyserii nauczycielki Magdaleny Zalewskiej i w wykonaniu naszych uczniów.

Szkolne DNI KULTURY zakończyliśmy „Dniem życzliwości” Uczniowie mieli okazję spotkać się z Panem Stevem Sambali z fundacji „Afryka inaczej” i porozmawiać o Afryce, obyczajach i kulturze Tanzanii, z której pochodzi nasz gość. Spotkanie uświetnił występ naszych chórzystów i solistów pod kierunkiem pani Moniki Misiury. Mamy nadzieję, że takie propagowanie kultury wpłynie na zwiększenie dbałości uczniów o słowo i język polski.