Człowiek jest częścią przyrody, którą poznaje wykorzystując wszystkie swoje zmysły.
Uczniowie Zerówki i klasy II b podczas zajęć opartych o metodę Porannego kręgu, mieli okazję na takie wielozmysłowe odkrywanie przyrody. Zbliżający się pierwszy dzień wiosny, stał się inspiracją i możliwością do uczestniczenia w zajęciach pełnych wyobraźni, doświadczeń i doznań.
W specjalnie przygotowanej sali, inspirowanej wiosną, uczniowie kształtowali umiejętności poznawania otaczającego świata za pomocą zmysłów, rozwijali umiejętności współdziałania z rówieśnikami, identyfikowali wiosnę z prawidłowymi jej oznakami, dokonywali manipulacji ziemią. Mieli też okazję posiać owies lub inne zioła, które następnie zabrali do domu. Dzieci z wielkim zainteresowaniem i zaciekawieniem uczestniczyły w zajęciach. Aktywnościom uczniów nie było końca.
Klasa I b pięknie posprzątała teren naszej szkoły oraz wykonała piękne tabliczki przypominające o dbaniu o tereny zielone. Zaprojektowali też wiosenne kapelusze. Zorganizowany został konkurs.
Nagrodzeni uczniowie:
I miejsce – Pola Błaszczyk
II miejsce – Zuzanna Boguszewska
III miejsce – Rafał Godlewski
Wyróżnienia: Kacper Godlewski, Wiktoria Godlewska oraz Dagmara Murdza.
Gratulujemy!!!
Natomiast klasa III b postanowiła zająć się klombami, na których już niedługo pojawią się piękne rośliny. Teren został zagrabiony i uprzątnięty z zeschłych liści, igieł i innych śmieci. Później uczniowie odwiedzili „wiosenną salę”, w której przywoływali wiosnę, aby jak najszybciej dotarła do nas, gdyż jest bardzo oczekiwana.
Miejmy nadzieję, że wszystkie te działania okażą się skuteczne i już wkrótce będziemy cieszyć się piękną wiosenną pogodą, i zapomnimy o ciepłych kurtkach, czapkach oraz szalikach.
Monika Więcka, Barbara Mitkowska, Hanna Kamińska, Ewa Lisowska