Wyjazd na Litwę

W dniach 4-10 czerwca 2018 r. ośmioosobowa grupa uczniów naszej szkoły pod opieką p. Marii Woźniak uczestniczyła w wyjeździe do Ignaliny na Litwie. Już od momentu przyjazdu na miejsce spotkaliśmy się z ogromną życzliwością i opieką.

Miejscowi organizatorzy zadbali o zapewnienie naszej grupie szeregu atrakcji. W trakcie pobytu uczestniczyliśmy m. in. w wycieczce do średniowiecznego zamku w Trokach i rejsie statkiem po tamtejszym jeziorze. Byliśmy też w stolicy Litwy – Wilnie, gdzie zwiedziliśmy kościół św. Piotra i Pawła. Katedrę, Stare Miasto z Ostrą Bramą, a na Cmentarzu na Rosie zapaliliśmy znicz na grobie Matki i serca Józefa Piłsudskiego.

Podczas wyjazdu braliśmy też udział w spotkaniu z władzami gminy Ignalina , byliśmy w tamtejszej bibliotece i gimnazjum.

Nie zabrakło również wycieczek w ciekawe miejsca w rejonie Ignaliny, w czasie których zobaczyliśmy Park Narodowy, młyn wodny, Muzeum Łowiectwa i Rybołówstwa, Muzeum Etnokosmologii i „Ptasiej Wsi”, gdzie mogliśmy spróbować tostów z jajami od różnych gatunków kur.

Mogliśmy też wejść na wieżę widokowa, by podziwiać panoramę okolicy oraz wziąć udział w wypieku i degustacji tradycyjnych litewskich sękaczy.

Harmonogram pobytu był bardzo napięty, ale zawsze znaleźliśmy trochę czasu i sił na wieczorną aktywność ruchową na powietrzu.

Ostatniego dnia pobytu zostaliśmy zaproszeni na zorganizowany specjalnie dla nas występ zespołu ludowego oraz mini-koncert w wykonaniu absolwenta ignalińskiego gimnazjum oraz na piknik, w trakcie którego mogliśmy trochę potańczyć.

Nasz pobyt w Ignalinie minął bardzo szybko, a duża ilość i różnorodność atrakcji na pewno nie pozostawiały nam czasu na nudę. Po prostu było super!